با ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک
قدرت داستان گویی بصری را به نمایش بگذارید!
با ظهور رسانههای دیجیتال، تبلیغات به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای مدرن تبدیل شده است؛ زیرا تاثیر زیادی بر ذهن مخاطبان و وفادار کردن آنها نسبت به یک برند دارد. در این میان، یکی از موثرترین راههایی که کسب و کارها برای بازاریابی محصولات خود استفاده میکنند تبلیغات فیلم و موشن است. این نوع محتوا ذهن بینندگان را به طرف برندها جلب میکند و تصویر قدرتمندی از هویت یک شرکت به نمایش میگذارد.
از لوگو موشن گرفته تا عکاسی، تمام روشهای تبلیغاتی به گونهای طراحی میشوند که نام برندها را در ذهن مخاطبان ماندگار کنند
با یک لوگو موشن جذاب، یک برند فراموش نشدنی ایجاد کنید
کسب و کارها برای ماندگار کردن برند خود در ذهن مخاطبان، به سراغ طراحی لوگو میروند. از آنجایی که لوگو بیانگر هویت هر سازمان است، طراحی لوگو بر اساس ایدهای پرمعنا و خلاقانه میتواند تاثیر بهسزایی در شناخته شدن یک کسب و کار داشته باشد. یکی از راههای ماندگار شدن کسب و کار در ذهن مردم، طراحی لوگو موشن است.
لوگو موشن، یک فایل تصویری کوتاه است که از ترکیب شدن لوگو کسب و کار شما با نمادهای گرافیکی به وجود میآید. در واقع شما با ساخت لوگو موشن میتوانید لوگو برند خود را به صورت ویدیو برای کاربران دنیای دیجیتال نمایش دهید.
شما با طراحی لوگو موشن همچنین میتوانید در هزینههای برندینگ کسب و کار خود صرفه جویی کنید؛ زیرا طراحی لوگو موشن نسبت به سایر تبلیغات دیجیتال به هزینه کمتری نیاز دارد.
لوگو موشن از زیرمجموعههای موشن گرافیک است که به نامهای «لوگو اینترو» و «آرم استیشن» نیز شناخته میشود و دارای انواع زیر است:
لوگو موشن سه بعدی
لوگو موشن سه بعدی نوعی لوگو است که برای ایجاد حس حرکت و عمق طراحی میشود و به افزایش تاثیرگذاری لوگو کسب و کارها کمک میکند.
شما با طراحی سه بعدی لوگو میتوانید توجه کاربران فضای دیجیتال را به سوی برند خود جلب کنید و اثری ماندگار را در ذهن آنها بر جای بگذارید.
از لوگوهای سه بعدی معمولا در محتوای ویدیویی مانند ویدیوهای شرکتی، تبلیغات، سکانسهای آغازین فیلمها و نمایشهای تلویزیونی استفاده میشود
لوگو موشن فلت
لوگو موشن فلت نوعی از لوگو موشن است که در یک فضای دو بعدی طراحی میشود و در ساخت آن بر سادگی، مینیمالیسم و استفاده از اشکال هندسی و رنگهای جسورانه تاکید میشود.
هزینه طراحی این لوگو در مقایسه با لوگوهای سه بعدی کمتر است.
لوگو موشن آماده
با پیشرفت نرمافزارهای گرافیکی، انواع لوگو موشنهای آماده طراحی شدهاند تا شما با صرف هزینهای مقرونبهصرفه بتوانید لوگو موشن برند خود را از میان قالبهای آماده انتخاب کنید و از آنها در تولید فیلم و موشن استفاده کنید.
با موشن گرافیک پروژه های خود را به سطح بعدی ببرید!
موشن گرافیک به معنای به حرکت درآوردن لوگو، اشکال هندسی، متنها و تصاویر گرافیکی برای انتقال پیام به بیننده است که از دهه 50 در صنعت فیلمسازی رواج پیدا کرد.
امروزه با توجه به استقبال بالای مردم از ویدیوهای آنلاین، استفاده از موشن گرافیک در صنعت دیجیتال مارکتینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ زیرا شما به کمک موشن گرافیک میتوانید برند خود را به افراد زیادی معرفی کنید و آنها را به بازدید از وب سایت خود ترغیب کنید.
از محبوبترین نرمافزارها برای طراحی فیلم و موشن میتوان به (Adobe After Effects (AE و Cinema 4D اشاره کرد. شما با یادگیری نحوه کار با این نرم افزارها و تسلط بر آنها، میتوانید به دنیای موشن گرافیک وارد شوید.
موشن گرافیکها را میتوان به طور کلی بر اساس سبک، تکنیک و هدفشان به چند دسته طبقه بندی کرد. در اینجا برخی از رایج ترین انواع موشن گرافیک آورده شده است:
انیمیشن دو بعدی
انیمیشن دو بعدی شامل به حرکت در آوردن شخصیتها و اشیا در یک فضای دو بعدی است. این نوع موشن گرافیک اغلب در فیلم های آموزشی، کارتونها و تبلیغات استفاده می شود.
انیمیشن سه بعدی
انیمیشن سه بعدی شامل طراحی اشیا و شخصیتها در یک فضای سه بعدی است. این نوع موشن گرافیک در ساخت فیلم و موشن هایی مثل بازیهای ویدیویی، فیلمها و نمایش محصولات استفاده میشود.
تایپوگرافی متحرک
این نوع از تایپوگرافی، هنر به حرکت در آوردن متن به روشی است که پیام یا احساسی را به مخاطب منتقل میکند. این نوع موشن گرافیک اغلب در موزیک ویدیوها، آگهیهای بازرگانی و عناوین فیلم استفاده می شود.
اینفوگرافیک
اینفوگرافیک شامل استفاده از نمودارها و سایر وسایل کمک بصری برای انتقال اطلاعات در قالبی جذاب و قابل درک است. این نوع موشن گرافیک اغلب در ارائهها، گزارشها و مطالب بازاریابی استفاده میشود.
استاپ موشن
استاپ موشن شامل ساخت انیمیشن با حرکت دادن اجسام فیزیکی در فواصل کوچک و عکاسی از آنها فریم به فریم است. این نوع موشن گرافیک اغلب در برنامههای تلویزیونی و تبلیغاتی کودکان استفاده می شود.
جلوههای بصری
جلوههای بصری شامل ادغام فیلمهای لایو اکشن با تصاویر رایانهای (CGI) برای ایجاد فضای واقعگرایانه است. این نوع موشن گرافیک اغلب در فیلمها و بازیهای ویدیویی استفاده میشود.
از مهمترین کاربردهای موشن گرافیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- بازاریابی محصولات
- تهیه ویدیوهای آموزشی
- طراحی رابط کاربری
- اپلیکیشنها
- ساخت آیکونها
- تیتراژ آغازین فیلمها و
- سریالها
تیزر تبلیغاتی؛ شروع مسیر تبلیغات به سمت موفقیت
در دنیای بازاریابی و تبلیغات، تیزرهای تبلیغاتی اغلب به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند تا توجه مخاطب را به خود جلب کنند. در واقع تیزرهای تبلیغاتی با ایجاد حس انتظار، هیجان یا کنجکاوی در مورد محصول، خدمات یا رویداد آینده، به افزایش آگاهی و در نهایت افزایش فروش کسب و کارها منجر میشوند.
تیزر تبلیغاتی یک قطعه کوتاه از محتوای تبلیغاتی شرکتهای بزرگ و کوچک است که برای ایجاد علاقه و هیجان برای استفاده از یک محصول، خدمات، رویداد یا سایر ابتکارات بازاریابی طراحی میشود.
تیزرهای تبلیغاتی میتوانند اشکال مختلفی داشته باشند؛ مانند ویدیو، تصویر، پیامهای متنی، انتشار پست در رسانههای اجتماعی و … .
نکته: تیزرهای تبلیغاتی اغلب بدون اینکه اطلاعات زیادی را برای مخاطب فاش کنند، یک نگاه کلی یا اشارهای کوتاه به اتفاقات آینده ارائه میدهند.
تیزرهای تبلیغاتی از نظر «فرم» به چهار دسته زیر تقسیم میشوند:
- تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
- تیزر تبلیغاتی انیمیشن
- تیزر تبلیغاتی رئال
- تیزر تبلیغاتی رئال و انیمیشن
عکاسی تبلیغاتی حرفهای؛ نیاز هر برندی که میخواهد دیده شود!
عکاسی یا فتوگرافی، هنری است که سالهاست به عنوان عضوی جداییناپذیر در صنعت تبلیغات و برندسازی محسوب میشود. در واقع عکاسی تبلیغاتی شیوهای حرفهای از هنر عکاسی است که در راستای اهداف بازاریابی سازمانها از آن استفاده میشود؛ زیرا در بیشتر مواقع یک تصویر جذاب، از دهها جمله تبلیغاتی موثرتر عمل میکند.
انواع سبکهای عکاسی تبلیغاتی:
- سبک مد
- سبک لایف استایل
- سبک چیدمان
- سبک دکوراتیو
- سبک خلاقانه
- سبک مفهومی
از عکسهای تبلیغاتی میتوان به صورت جداگانه و یا در تولید فیلم و موشن تبلیغاتی استفاده کرد. هرچه این تصاویر خلاقانهتر و با جذابیت بصری بیشتری عکاسی شوند، کسب و کارها را در ذهن مردم ماندگارتر میکنند.
خدمات تولید موشن گرافیک و ویدئو ثابت کرده است که دارایی ارزشمندی برای کسب و کارهایی است که مایلند برند خود را از طریق ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی جذاب ارتقا دهند. تولید ویدیو نه تنها راه بسیار خوبی برای جذب مشتریان فراهم میکند، بلکه به ایجاد وفاداری به برند نیز کمک میکند. علاوه بر این، توانایی موشن گرافیک برای افزودن جذابیت بصری و هیجان به هر پروژه ای بر ارزشی که تولید ویدیو میتواند به همراه داشته باشد، میافزاید.